My thailife in pictures part 2

Jag älskar mitt liv! Nu är jag i alla fall tillbaka på ko Phangan för att fira nyår. Sen blir det nog en sväng till Koh Tao och sen till Bangkok! Sen sista veckan får bli lugn på Koh Lanta! :) Men här kommer nästa bildrusch!

"free to night"

See you*

Change town for meeting someone

Ja som rubriken lyder så lämnade jag ko phangan efter en dag!

Är på väg till PhiPhi igen för att träffa världens finaste kille! Smart som jag var lämnade jag ju inte mitt nummer och namn förrän sista kvällen på ön. Dumt av mig. Men glad att han hörde av sig och ville ses innan han drar vidare till Sydney.

Vet inte hur länge jag blir kvar på PP men funderar på att kanske åka upp till phangan dagen innan nyår. Sen antingen till Bangkok för lite shopping! Eller så avslutar jag resan med en relax vecka på koh lanta!

Men iaf så startade jag min resa igår kväll vid 20.30 thai tid och jag är fortfarande inte framme och nu är klockan 13.00! 18 timmars resa är inte att leka med. Och jag fick 2 timmars sömn på nattfärjan. Så jag kommer ta en powernap när jag ankommit till PP.

Har inte mycket mer att säga än GOD JUL PÅ ER SVERIGE!

Beutiful people

Jag vill börja med att tacka alla mina läsare!! Jag har haft många som varit in och kikat på min blogg idag! Jätte kul faktiskt!

Idag lämnade vi PhiPhi Island och drog oss uppöver till Koh Phangan för att invänta jul och nyår! PARTY säger jag bara.

Ångrar dock att jag lämnade Phi Phi nu när kanske världens sötaste kille dykt upp. Men jag kommer att åka halvvägs och träffa han innan han far vidare!

Resan idag gick ganska bra. Först båt till Krabi för att sedan ta bussen till surratani (stavning?) och sedan kliva på båten över till Koh Phangan. Många spydde på resan dock inte jag eftersom åksjuketabletter är det smartaste att ta när man ska ut på öppet hav. Vi kom fram vid 7 på kvällen alltså vid 1 tiden på dagen hemma. Så det är ju midnatt här snart och jag tänkte faktiskt gå hem och sova på hotellet. Allt gungar fortfarande och jag har sovit 6 timmar på 1 dygn. Alldeles för lite sömn. Usch.

Denna tid här ska jag leva så billigt som möjligt också! Käkade för 60 baht idag inkl dricka och det motsvarar 13 svenska kronor. Sved lite då ;)

Men jag uppdaterar nog i morgon igen! Ha en fortsatt bra dag älskade läsare!! Bilder kommer komma upp då och då.

My thailife in pictures part 1

Det var en del. Kommer fler en annan dag! :)

Live life and party hard

Savadeee!

Livet i Thailand är det bästa som finns! Men det finns nackdelar också. Myggbett äckliga djur och bakisdagar.

Har varit här 8 dagar nu. Spenderat 7 dagar på Phiphi Island. Men i morgon förflyttar vi oss till Koh Tao. Där ska vi fira jul.

Veckan på Phiphi kan man inte förklara på ett annat sätt en CRAZY! Har haft sjukt roligt här. Till och med så att jag förlängde min resa ytterligare 14 dagar! Skulle komma hem den 27,e december men nu kommer jag inte hem förrän 11,e Januari :) Lev livet bara!

Ska slänga upp lite knasiga bilder också. Försöka lägga upp direkt från varje dag framöver!

Men nu har jag inte mer på hjärtat förutom att säga att jag och Rasmus är helt slut och bränd!

To the otherside

Jag är världens lyckligaste människa i nuläget!!

JAG HAR BOKAT EN RESA TILL THAILAND SOM AVGÅR OM 9 DAGAR!!!!!!

Det ska bli så skönt att komma ifrån alla tankar och känslor. Bara få tänka på sig själv (som jag alltid gör ändå) och njuta av sol å bad varje dag!

Kommer åka ner själv den 11,e och landa i Phuket den 12,e där jag ska ta taxi till nått billigt skit hotell för att duscha vila och sen kliva upp den 13,e och åka tillbaka till flygplatsen och möta upp Rasmuuuus!! Sen drar vi direkt till phiphi island. Partyyy. Det kommer bli en kung resa jag sent kommer glömma.

Finns det någon fler som lever likadant som mig? Nä tror inte det.. :) Nu var jag ond. Förlåt. Men jag har faktiskt jobbat och tjänat ihop pengarna själv så jag är ingen jävla bortskämd unge i detta läge som många tror.

Ja men juste i måndags åkte jag hem till Sundsvall och det var den värsta resan i mitt liv... Och så här var resultatet av en resa som skulle ta 4 timmar men tog 6 timmar.

Inte sovit
Byta perrong
Kliva på fel tåg
Plastgaffel gick av
Flög rakt in i dörrkarmen

Skulle byta tåg i gävle. Vårat tåg var 20 min försenat från sthlm så tåget från gävle kunde inte vänta in oss. Vi fick gå och hämta ut nya biljetter till ett annat tåg och då skulle vi helt plötsligt till en annan perrong också. Så var det tåget försenat också så kommer det in ett så jag kliver på sätter mig på "min" plats. Tittar ut och inser att jag åker tillbaka till Sthlm. Hahaha. Fick hoppa av i Uppsala och byta tåg igen. Frågan är hur jag lyckades för tydligen var det bara jag som klev på. Hade inte batteri på telefon så kunde inte ringa någon heller!

Hur fan går de till? Haha. Ett gott skratt förlänger livet.